Friss hozzászólások

Erről beszélünk

0x800ccc90 (1) 10 gbyte (2) 7 gbyte (1) @ (1) adathalászat (1) adatmódosítás (1) adatvédelem (4) adsense (1) adwords (1) ajándék (1) alapértelmezett stílus (1) alias (1) álnév (1) apps (1) arculat (3) átirányítás (1) attach (1) áttöltés (1) automatikus válasz (1) autoreply (1) banner (1) bcc (1) beállítások (1) beérkező levelek (1) bejelentkezés (1) belépés (1) betűtípus (1) biztonság (2) blog (2) blog.mailbox.hu (1) böngésző (1) boxer (1) cache (1) calendar (1) cancel (1) cc (1) célzott (1) chat (2) chrome (1) címjegyzék (2) címke (2) címtár (2) csak (1) csatolmány (1) csillagozott (1) csv (1) depláne (1) design (1) diáksziget (1) direkt marketing (1) docs (1) dokumentumok (1) domain név (1) elfelejtett jelszó (1) először (1) email (9) email szolgáltatás (4) emberarcú (2) énkutyám (1) eudora (1) export (1) extra (1) extrák (1) feladatok (1) felsorolás (1) fixed font (1) flash (1) flickr (1) fontos (1) főoldal (1) fordítás (1) forward (2) from (1) gadget (1) gbyte (2) gigabyte (1) gmail (3) gmail uploader (1) goldenblog (1) google (4) google analytics (1) google apps (1) google fiók (1) google reader (1) google talk (1) hibabejelentés (1) hirdetés (1) hírek (1) hozzászólás (1) htc (1) http (1) https (1) időosztás (1) igoogle (2) ikonok (1) imap (1) import (1) incredimail (1) ingyen (3) iphone (1) iwiw (1) izine.hu (1) java (1) jelszó (1) jelszóváltoztatás (1) jelszó módosítás (1) kapcsolat (1) kawasaki (1) képek (1) kérdőív (1) kezdőlap (1) kijelentkezés (2) kilépés (1) kísérleti funkciók (1) kiskapu (1) komment (1) korlát (1) küldés (1) labs (5) labs hiba (1) letöltés (1) levélírás (1) like (1) logó (1) magyarítás (1) magyarország (1) mailbox (1) mailbox.hu (3) mailboxer (1) mainframe (1) márkanév (2) másolat (1) mégse (1) mentés (1) mobil (1) motor (1) multi attach (1) naptár (2) nézet (2) nigériai levél (1) nyomtatás (1) olvasatlan (1) opera (1) operamail (1) opera mini (1) ötlet (2) outlook (3) outlook express (1) partnerprogram (1) pénzkeresés (1) picasa (2) pop3 (3) postino (1) print (1) regisztráció (1) régi felület (1) reklám (4) reply to (1) rfc (1) rss (2) sablon (1) send (1) sending limit (1) skin (1) sms (2) smtp (2) spam (3) ssl (1) start page (1) statisztika (1) subjec (1) súgó (3) suli (39) synchron (1) szabadságértesítő (1) szabvány (1) szavazás (1) szerver (1) sziget (1) szinkronizáció (1) szinkronizálás (1) szófelhő (1) szoftver (1) szolgáltatás (1) szolgáltatásfejlesztés (1) születésnap (2) támogatás (2) tárhely (2) tárolás (1) teljes értékű google account (1) téma (1) the bat (1) thunderbird (2) titkos másolat (1) to (1) toolbar (1) törlés (1) ügyfélszolgálat (2) upload (1) üzemeltetés (1) vélemény (1) verseny (2) világ (1) visszatöltés (1) visszavonás (1) wave (1) word cloud (1) youtube (2)

Adatok, adatok...

2008.09.20. 23:23 | Mailbox műhely | 20 komment

Nos, igen. Kicsit megváltozott a belépési procedúra. Kaptunk is érte hideget, meg még hidegebbet. Meleget egyáltalán nem. Miért is kell megadni adatokat?

Miután megnyugtattuk anyukánkat - mert szegény a sok emlegetéskor igencsak csuklott - a választ a legvehemensebbeknek emailben árultuk el, a többieknek pedig ebben a postban adjuk meg: egyedül nem megy. Az adatokat eddig is elkértük, csak más formában. Elkértük nyereményjátékban, szavazógépben - az ős-Mailboxosok talán még emlékeznek rá - és ezeket használtuk arra, hogy a hirdetési felületekre célzott reklámok érkezzenek.

Mi az a célzott reklám, apaaaa?

A célzott reklám az, amikor te, férfiember, autós újságot veszel, és az abban lévő hirdetéseket látod, és amikor te, nőiember, kismama magazint veszel, és az abban lévő hirdetést látod. Férfiembert nem érdekli a mellszívó, nőiembert meg nem érdekli a turbófeltöltő. Vagy mindegyiknél csak igen ritkán.

Mi csak úgy tudunk célzott reklámot közvetíteni, ha elárulod magadról, férfiember e vagy, vagy nőiember e vagy, (sic!) mikor születtél és hol laksz, meg még pár apróság.

Aggódnod felesleges, az adatok biztonságban tartására bennünket a törvény vasszigorral kötelez. Tudod, mit fog ebből a hirdető látni? Kb. ezt: női célcsoport, 25-45 éves korig, 25,300 fő. Passz. Egyetlen ember személyes adatát, email címét nem közvetítjük. Adatvédelem, így hívják. Ha majd lefutott a kampány, akkor persze több adatot fog látnia hirdető. Mennyivel? Kb. ennyivel: 25,300 email kiküldve, elolvasta 14,700, az első linkre kattintott 8,500, a másodikra 9,700. Na jó, ugyanezeket az adatokat napi bontásban is átadjuk. Passz. Semmi többet.

És ez miért lesz jó nekünk? Azért, mert mondjuk harmad-, vagy feleannyi reklámot kell közvetítenünk, és mégis ugyanakkora a hatékonysága, mintha mindenkinek kiküldtük volna. És te, férfiember is örülsz, mert a legújabb hajfesték reklámja messze elkerül, és te, nőiember szintén örülsz, mert mittudomén.

Szóval kérünk benneteket, ezzel a minimális infóval segítsétek a szolgáltatás üzemeltetését. A motoros csajok meg kíméljenek, vagy regisztráljanak egy férfias email címet. Is.

Címkék: hirdetés adatvédelem célzott

A bejegyzés trackback címe:

http://mailbox.blog.hu/api/trackback/id/tr49673591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Javasasszony 2008.09.23. 18:47:40

Ezt nem hiszem el!
Miért kell ez a nyavalyás kérdőív? Meg annak is sok.sok csuklást kívánok aki kitalálta! Na gratula....bleeeeeeee

Szegedi 2008.09.25. 08:43:00

Szerintem nagyon durva, hogy csak akkor tudok belépni a leveleimhez, ha adatokat adok ki magamról. Egy normális kérdőíven van lehetőség arra, hogy nem adok választ!!!!!
Ne csodálkozzatok ha a felhasználóitok elgondolkodnak azon, hogy máshol vegyék igénybe ezt a szolgáltatást vagy kamu dolgokat írnak be!!!!!!

Nappali őrség · http://www.mailbox.hu 2008.09.25. 18:37:44

Tisztában vagyunk azzal, hogy valótlan adatok is érkeznek, hiszen az ingyenes email rendszer éppen arról szól, hogy bárkinek szolgáltatunk, akár több email címet is. A hirdetőnek - mivel soha nem kap személyes adatot - nem érdekes, hogy A, vagy B kapja meg a reklámot, hanem az érdekli, hogy n "darab" olyan emberhez juttassa el az üzenetét, aki fogékony lehet rá.

A törvényi kötelezettségünk bizonyára elkerülte a figyelmedet. Ezt nem győzzük eléggé hangsúlyozni. Tényleg senki nem gondolja komolyan, hogy az adatokat nem lehet csak úgy felelőtlenül értékesíteni? :(

D.E. 2008.09.28. 18:49:32

Én hiába töltöm ki a kérdőívet, mindig az írja ki, hogy nem megfelelő vezetéknév. Bármit beírok, így nem tudom továbblépni a leveleimhez.
Kérem segítsen valaki.
Köszi!

lakov 2008.09.29. 07:14:03

Milyen alapon várja el bárki is, hogy a mailbox csapata teljesen ingyen dolgozzon azon, hogy Őt kiszolgálja. Komolyan vannak még olyan emberek, akik azt hiszik, hogy vannak ingyen dolgok? Szerintem ez egy jó szolgáltatás. Aki szerint meg nem áll arányban a kért infó -fizetség, ellenérték- a kapott szolgáltatással, az kereshet másik levelezőt. Kíváncsi lennék a sok siránkozó mit csinál mások számára teljesen ingyen, fizetség nélkül, még hátsó szándék nélkül is. Részemről köszönöm a levelezőtök használatához való lehetőséget.

otok 2008.10.01. 20:44:29

Nekem is az a problémám, hogy a kérdőíven mindenre csak azt írja ki: nem megfelelő vezetéknév. Nappali őrség hetente egyszer ide is elnézhetne, hogy a hirdetők után minket is tutujgasson kicsinység...

Nappali őrség · http://www.mailbox.hu 2008.10.02. 11:24:11

Az a baj, hogy egyszerűen képtelenség a hibát reprodukálni. Pár ember jelezte, hogy gondja volna, de mintha mindnek el is múlt volna a problémája magától.

Ha mégmindig fennáll a hiba, akkor lécci, ne nyúlj hozzá, a Kapcsolat oldalon írj az ügyfélszolgálatnak, hogy melyik címeddel van gond, és megpróbáljuk kielemezni, a logokat firtatni, stb.

Ha meg elmúlt, írd már meg lécci, hogy mi volt a hiba a kitöltésnél, hogy jutottál túl a kérdőíven.

(Azért furcsa ez, mert tízezrével jönnek be az adatok, a hibajelenség nemdeterminisztikus.)

mona 2008.10.02. 19:11:55

Komolyan fel vagyok azon háborodva, hogy személyes adatokat kell megadnom, hogy a leveleimet elérhessem! Engem abszolúte hidegen hagynak a reklámok... Úgy gondolom nincs joguk ahhoz, hogy korlátozzanak a levelezésemben, amíg el nem árulom, hogy van-e gyerekem, milyen végzettségem van... stb, mindezt a reklámok miatt! Más helyeken ezt nem kötelező megadni és mégis hozzáférek a levelezéseimhez! Azzal egyetértek, hogy a személyes adatokat adjuk meg - név, cím - de a többire szerintem nem kötelezhetnek!!!!

Anonymous 2008.10.03. 13:42:57

Szia Liza! :)

Az én címem akárm i@mail box.hu és a nevem Akár Mi. 1951-ben születtem. Vagy nem. Ki tudja. :) Szerinted mi közük hozzá, hogy milyen adatot adtam meg, úgysem ellenőrzik. Lehet, majd nyugdíjasoknak szóló reklámot kapok.

ano

TL 2008.10.03. 17:34:25

Felháborítónak találom az eljárást, hogy minden előzetes értesítés nélkül csak személyes adatok megadásával tudok hozzáférni az eddig bonyolított levelezésemhez! Kérek egy egyszeri - utolsó, adatmegadás nélküli, normál - hozzáférést, hogy el tudjam magamnak menteni az eddigi leveleimet, és utána odébbállok!
TL

Szamica 2008.10.04. 17:39:34

Ez a kifogás úgy hülyeség, ahogy van! Ha a mailszolgáltatás valóban csak reklámfogadások által működik, akkor dobjanak fel egy oldalt, ahol kijelölhető milyen reklámok érdeklik az embert. Ehez pedig semmiféle magánjellegű adat nem kell.
Legyen megszabva, hány kategória érdekli az embert és kész. Ennyi lenne az egész.

Reklámőrült 2008.10.04. 21:23:56

A reklámozókat nem érdekli, téged mi érdekel, hanem adja az orrod elé a reklámot. Szombaton reggel a macis chipset, mert gyerek vagy, éjjel az óvszert, mert bulis vagy, a focimeccsen a sört, mert férfi vagy, kedd délelőtt a pelenkát, mert kismama vagy, és így tovább. Célcsoport van, nem érdeklődési kör. Férfiak, nők, fiatalok, idősek, módosabbak, szegényebbek, Budapestiek, vidékiek.

Nappali őrség · http://www.mailbox.hu 2008.10.12. 10:01:41

@Agomama: a reklámot tartalmazó írásodat kimoderáltuk. Kérünk, hogy a jövőben tartózkodj az ilyen jellegű hozzászólásoktól.

Rück Barnabásné 2008.10.13. 14:13:34

Készítettünk a 11 éves fiamnak egy e-mail-t a Mailboxon. Eddig nemigen használtuk, de most beléptünk volna, ha nem kérte volna az adatokat, melyet korábban megadtunk. Pár adatra nem emlékszem. pl. honnan kéne tudnom, mit írtam be annak idején, hogy a 11 éves fiamnak mi a foglalkozása, meg az iskolai végzettsége. Ha így folytatják, kevesen lesznek, akik büszkélkedhetnek a Mailbox-szal...Szerencsére más ingyenes / s talán jobb/ mail boxok is vannak... Üdv

Ildó 2008.10.13. 14:48:15

Nem mindegy, korábban milyen adatot adtál meg? Nem ellenőrzés van, hanem javítás. A levelezőkről meg annyit, hogy én még mindig hányok a fremailtől, pedig régóta volt ott címem. Egy T-től többre is telhetne.

csokoládébogárka 2008.10.14. 13:53:44

Ugye nem gondolod komolyan, hogy adatgyűjtés folyik és azért kell ezeket az adatokat megadni...? írjatok be akármit, de aztán ne sírjatok, hogy olyan reklám-leveleket is (amikből fenntartja magát a Mailbox) kaptok, ami marhára nem nektek szól. Én inkább kitöltöttem normálisan, hogy célirányosan leválogatott reklámokat kapjak.

Gumicsivá · http://gumicsivarosszkedve.blog.hu 2008.10.30. 18:52:50

Szerintem meg az nagyon húzós, hogy még a patkány kérdőív akkurátus kitöltése után sem enged be. Internal error. Aham. Az is.

Nappali őrség · http://www.mailbox.hu 2008.10.31. 15:34:50

A kérdőív több mint egy hete nem aktív. Ha nem tudsz belépni, ez nem ennek a folyománya. Dobj egy mailt az ügyfélszolgálatra, hogy tudják kezelni a kérdést.

Máthé M.-Géza 2008.11.07. 19:13:35

Csíkszeredában (Romániában) lakok, ahol az irányítószám 530163. Gondolom e miatt nem fogadják a kitöltött kérdőívemet !?
Mit tegyek ?

Éjszakai őrség · http://eo.blog.hu 2008.11.07. 20:13:10

Semmit. Be kell csukni minden böngészőt, és újból kezdeményezni a belépést egy újonnan megnyitottal. A kérdőív el fog tűnni.